سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار35   


هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات  
ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 



1-علت ظهور نکردن امام و طولانی  شدن غیبت چیست؟

1 – در نامه ی مبارک حضرت ولی عصر به شیخ مفید علت غیبت و طولانی شدن آن چنین آمده است: باید بدانند که جز برخی رفتار های ناشایسته ی آنان ناخوشایند ماست و ما آن عملکرد را زیبندهی  شیعیان نمی دانیم، عامل دیگری ما را از آنان دور نیمدارد.حقیقت این است که انبوهی از روایات به صراحت بیانگ این است که تمام اعمال ما در عصر هر امام و پیشوایی از پیشوایان معصوم در هفته دوبار، به امام راستین جامعه ارائه می شود...(بحارالانوار،ج53،ص176)


2- باید در جهان آنقدر حکومت ها ، مرام ها و احزاب رنگارنگ و فریبنده پدید آید و بی لیاقتی آنان ثابت شود تا بشر از اصلاحاتشان ناامید گردد و تشنه ی اصلاحات خدایی شوند... 


  2- آیا حضرت مهدی زن و فرزند دارند؟

این مطلب روشن نیست. در برخی زیارت ها بر ذریه ی او سلام شده و در بعضی احادیث آمده که وقتی حضرت مهدی ظهور می کند با اهل و عیال خود در مسجد سهله ساکن می شود با توجه به اینکه ازدواج سنت رسول خدا است بعید به نظر می رسد که حضرت مهدی مجرد و تنها زندگی کنند.الله اعلم (همان ، ج53،ص316)

 

  3- آیا زنان در دولت حضرت مهدی نقشی دارند؟

امام صادق (ع) فرمود: سیزده زن با امام عصر (ع) هستند که به او و نهضت او کمک می کنند.به خصوص در درمان بیماران چنان که رسول خدا از زنان در جنگ ها استفاده می کرد. و رد بعضی احادیث آمده که 50 زن در میان یاران ویژه زن هستند. (ملاحم، ج4،ص47)

 

  4-آیا این حقیقت دارد که امام زمان (عج) به دست یک زن یهودی شهید می شوند؟


در برخی از کتابها مانند «الزام الناصب» نقل شده که شهادت حضرت مهدی به دست زنی از قبیله ی بنی تمیم خواهد بود. البته در روایات هیچ اشاره ای به این مطلب نشده و محققان نیز تا کنون چنین روایتی را نیافته اند. به هر حال این مطلب سربسته ، نارسا و بدون دلیل است و شاید حتی همراه با خرافات باشد از این رو پذیرفتن شهادت آن حضرت بدین صورت مشکل است. شهادت آن حضرت به وسیله سم نیز تصریح نشده است.

به نقل از سایت تبیان


 

 


[ سه شنبه 90/1/16 ] [ 6:4 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
اینجا کجاست؟

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 104469

Read more: http://www.iranpardis.com/showthread.php?t=58837#ixzz0bZWErr7M