سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار 37

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نقل شده در یکی از جلسات مدرسه مجتهدی آیت الله مجتهدی تهرانی شروع کردند از مناقب اهل بیت به خصوص حضرت زهرا صحبت کردند بعد خاطره ای از آیت الله امینی ذکر کردند،گفتند:

خدا رحمت کنه آیت الله امینی رو می‌گفت رفتم مدینه توی کوچه‌های مدینه صدای ناله فاطمه زهرا (س) را می‌شنیدم. آیت الله امینی می‌گفت صدای ناله حضرت زهرا را می‌شنیدم در مدینه......هست... این صدا‌ها در جو هست از بین نمی‌ره، امام زمان (عج) که بیاد اون موقع 68 واحد عِلم هم میاد، تا زمان ظهور فقط دو واحد علم کشف میشه، اون موقع شاید این صدا‌ها را بتونند از فضا و جو بگیرند و حتی در تلویزیون پخش کنند... توی تلویزیونِ زمان امام زمان (عج) صدای ناله حضرت زهرا را پخش می‌کنند... اون وقت اون موقع خیلی‌ها طاقت نمیارن و میمیرن، بچه سیدا که حتما میمیرن، بچه سیدا حتما میمیرن...

پذیرایی: خدا کنه مادرمون زنده بمونه...

روضه حضرت زهرا از زبان خودشان:دیلمی میگوید: زهرا(س)ماجرای خود را به تفصیل بیان فرموده است. از جمله فرمود: (...سپس قنفذ را با عمربن خطاب و خالدبن ولید به خانه ما فرستادند تا پسرعمویم علی را برای بیعت زیانبار خود به سقیفه بنی ساعده بیرون برند.علی که مشغول انجام وصیت رسول خدا(ص) بود با آنان بیرون نرفت.

پس هیزم زیادی در مقابل در خانه ما جمع کردند و آتش آوردند تا خانه ی ما و خودمان را به آتش بکشانند،من پشت در ایستادم و آنان را به خدا و پدرم قسم دادم که دست از ما بردارند و مارا یاری کنند. عمر تازیانه را از دست قنفذ-غلام ابوبکر- گرفت و با آن به بازویم زد،چنان که تازیانه همچون بازوبند به دور بازویم حلقه زد.عمر لگدی به در کوبید و آن را به طرف من فشار داد و من که آبستن بودم به صورت به زمین افتادم.آتش شعله می کشید و صورتم را میگداخت.عمر چنان به صورتم سیلی زد که گوشواره ام بر زمین افتاد و درد زایمان به سراغم آمد ، پس محسن را کشته بی گناه سقط کردم. این است امتی که میخواهد بر من نماز بخواند؟! در حالی که خدا و رسول از آنان بیزاری جستند. من نیز از آنان برائت می جویم...

 سلام بر یاس کبودِ مدینه...سلام بر دردانه ی هجده ساله ی رسول... سلام بر یاس های ارغوانی... ، یاس...ارغوان...راستی مگر یاس ها سپید نبودند؟ سلام بر غریبی که بر روی سینه ی مادر افتاد و هرم اشکش دل جبرئیل را آتش زد...سلام بر دختری که زیر خاکستر اشکهای بی صدا سوخت....سلام بر زمزمه های غریبانه ی مادر...سلام بر چهار سالگیِ زینب...

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

حضرت مهدی در بیانی شریف می فرمایند که : دختر رسول خدا (س) برای من الگویی نیکوست.

فاطمه با نام مهدی شاد می‌شد و با یاد او خود را تسلیت می‌داد. بدون مهدی(عج)، تحمل شهادت حسین(ع) بر فاطمه سنگین می نمود. چون بی مژده‌ او، رسالت پدرش و تمام انبیاء سلف را ناتمام می‌یافت. مهدی باوری بی شناخت فاطمه میسر نیست. فاطمه به چنین فرزندی می بالد و مهدی نیز بر چنین مادری فخر می فروشد.


[ سه شنبه 90/1/30 ] [ 4:3 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

چکه چکه انتظار 36

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

از مهدی هرچه بگوییم حکایت انگشتانه و دریاست

از میان سخنرانی های استاد رحیم پور ازغدی پیرامون مهدویت:

صلح جهانی که این قدر از آن دم زده می شود و معمولا این شعارها در دهان بزرگ ترین جلادهای دنیا جویده و مصرف می شود، فقط در صورتی ممکن است که ظلم جهانی نباشد. صلح جهانی در کنار ظلم جهانی  ،ممکن نیست. پیش شرط هر نظم جهانی و صلح جهانی، عدل جهانی ست. تا مهدی (عج) نیاید، به آن نصاب بلند عدالت جهانی نخواهیم رسید، اما تا بشریت هم تشنه عدالت جهانی نشود و به معنی واقعی کلمه، منتظر مهدی (عج) نباشد و منتظر عدالت نشود، و مقدار دیگری کلافه تر نشود و از ایدئولوژی های بشری خسته تر نشود و از اجرای "عدالت نسبی" به سمت اجرای "عدالت مطلق" یعنی مهدویت حرکت نکند، آری تا این اتفاقات نیفتد ، مهدی (عج) نخواهد آمد.

این قیام از مکه آغاز خواهد شد ...این که پس از مکه به کجا حرکت خواهد کرد و فتوحات او از خاورمیانه شروع خواهد شد وبه کجا دامن خواهد کشید و ... بعضی از این مختصات در روایت ها آمده است.

در زمان مهدی، بشریت دو بخش می شوند، سرو کار عده ای که با منطق و زبان مهدی (عج) است و یک عده هم که گوش ندارند سروکارشان با شمشیر مهدی (عج) است. بشریت دو دسته خواهند شد و با ظهور مهدی یا همه چیز را خواهند دانست و یا دیگر هیچ چیز را نخواهند دانست.... آن دوران دیگر دوران موعظه نیست. موعظه کافی ست. چند هزاره ستمگران را موعظه میکردند. انبیا و اولیای خدا چند هزاره موعظه کردند و گفت و گو و منطق و مدارا شد، دیگر مدارا و گفت و گو با ستمگران کافی است. در ان روز، اسلحه پاسخ اسلحه را خواهد داد. مهدی با مردم با زبان منطق و رحمت سخن میگوید اما با رهبران ستم و بی عدالتی جهانی با زبان شمشیر سخن خواهد گفت. جنگ واقعا بین سیاه و سفید است، دیگر خاکستری نداریم. خاکستری ها یا سیاه خواهند شد یا سفید!

 313 نفر افسر اصلی در ستاد فرماندهی حضرت مهدی هستند، جالب است که تعداد آنها درست به تعداد مجاهدان جنگ بدر است. یعنی در اولین و آخرین نبرد، تعداد سربازان اصلی نهضت برابر است. مجاهدان در جنگ بدر که اولین جنگ پیغمبر(ص) است و در جنگ مهدی(عج) که آخرین نبرد جهانی ست 313 نفر است که در روایت داریم 50 تن آنان زن هستند.

از همه ائمه ما راجع به مهدی(عج) روایت رسیده است. یه یاد جمله ای از سید الشهدا افتادم که فرمود : ای کاش مهدی و قیام او را درک می کردم و اگر مهدی را می دیدم تا آخر عمر خدمتگزار او بودم.
بعضی فکر میکنند وقتی از شهر اخلاق، قانون و عدالت سخن می گوییم همه مثل ربات در این شهر راه می روند، احساس ندارند...تفاوت و تنوعی نیست... مردم دیگر شهوت ندارند، عصبانی نمی شوند، احتیاجی به نان ، خانه ، کار مطالعه ، تفریح ندارند. نه! آن مدینه جامعه ای واقعی با آدم های واقعی ست و این استعداد و غرایزی که در ما و شماست در انان و در آن دوران نیز خواهد بود. هنر مهدی این است که آنان را سازمان دهی می کند و در مسیر کمال انسان، سعادت بشر و عدالت به کار خواهد گرفت...
برای مهدی (عج) ، شرق و غرب جهان، همه جا خانه اوست و بر سرراه او چیزی مانع نیست و می دانید که مهدی (عج) از پدری شرقی و مادری غربی به دنیا آمده و با شرق و غرب جهان، خویشاوند است، گرچه پیام او از حیث مضمون مکتبی، نه شرقی و نه غربی است، اما از حیث مخاطب انسانی، هم شرقی و هم غربی است. مادر مهدی (عج)، رومی است، دختری رومی و مسیحی که اسلام می آورد و پدرش ، عرب و شرقی است. پس او از ناحیه پدر شرقی و از ناحیه مادر اروپایی است.مادری رومی و مسیحی که در جنگ اسیر شد و... مسلمان شد و شاید این رازی باشد که برای فتح غرب و جهان مسیحی به دست ایشان، روزی به کار خواهد آمد…

((ماجرای جالب ازدواج پدرومادر حضرت رو اگه دوست داشتید از پی دی اف بخونید، به دلیل کم حجم شدن فایل مجبور شدم برش بدم، به همین دلیل در صفحه آخر پی دی اف بعد از اتمام ماجرا، ادامه سخنان نیمه تمام مونده...عذرخواهی میکنم)) فایل: 488k

دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی در خصوص مسجد جمکران:
بعضی خیال می کنند و می گویند حسن بن مثله جمکرانی خواب دیده و خواب هم حجت نیست! شما اطلاع ندارید و مطالعه نکرده اید! منابع را ببینید، این مسئله مربوط به بیداری است، نه خواب. شب هنگام بود که جمعی به خانه اش آمدند و در را کوبیدند و گفتند"وجود مقدس ولی عصر تو را می خواند، برخیز و بیا" . او هم حرکت کرد و به خدمت حضرت مشرف شد. حضرت به همین قطعه زمین اشاره کردند و فرمودند "اینجا را خریداری کن و مسجدی بساز".
این مسجد از آن روز برای امروز ذخیره شد ، اما یا للعجب! مایه ی تعجب است که جمعی درگوشه و کنار، درباره این مسجد مقدس، سم پاشی می کنند و در بعضی روزنامه ها و جرائد و مطبوعات، بر ضد جمکران می نویسند. واقعا انسان حیران می شود که اینها چه افکاری دارند؟ مگر مسجد جمکران غیر از برکت و توبه و عنایت و هدایت، چه آثار دیگری داشته است؟
بدانید به برکت این مسجد، خدا بسیاری از بلاها را از مملکت دور میکند...


[ سه شنبه 90/1/23 ] [ 11:46 صبح ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

چکه چکه انتظار35   


هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات  
ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 



1-علت ظهور نکردن امام و طولانی  شدن غیبت چیست؟

1 – در نامه ی مبارک حضرت ولی عصر به شیخ مفید علت غیبت و طولانی شدن آن چنین آمده است: باید بدانند که جز برخی رفتار های ناشایسته ی آنان ناخوشایند ماست و ما آن عملکرد را زیبندهی  شیعیان نمی دانیم، عامل دیگری ما را از آنان دور نیمدارد.حقیقت این است که انبوهی از روایات به صراحت بیانگ این است که تمام اعمال ما در عصر هر امام و پیشوایی از پیشوایان معصوم در هفته دوبار، به امام راستین جامعه ارائه می شود...(بحارالانوار،ج53،ص176)


2- باید در جهان آنقدر حکومت ها ، مرام ها و احزاب رنگارنگ و فریبنده پدید آید و بی لیاقتی آنان ثابت شود تا بشر از اصلاحاتشان ناامید گردد و تشنه ی اصلاحات خدایی شوند... 


  2- آیا حضرت مهدی زن و فرزند دارند؟

این مطلب روشن نیست. در برخی زیارت ها بر ذریه ی او سلام شده و در بعضی احادیث آمده که وقتی حضرت مهدی ظهور می کند با اهل و عیال خود در مسجد سهله ساکن می شود با توجه به اینکه ازدواج سنت رسول خدا است بعید به نظر می رسد که حضرت مهدی مجرد و تنها زندگی کنند.الله اعلم (همان ، ج53،ص316)

 

  3- آیا زنان در دولت حضرت مهدی نقشی دارند؟

امام صادق (ع) فرمود: سیزده زن با امام عصر (ع) هستند که به او و نهضت او کمک می کنند.به خصوص در درمان بیماران چنان که رسول خدا از زنان در جنگ ها استفاده می کرد. و رد بعضی احادیث آمده که 50 زن در میان یاران ویژه زن هستند. (ملاحم، ج4،ص47)

 

  4-آیا این حقیقت دارد که امام زمان (عج) به دست یک زن یهودی شهید می شوند؟


در برخی از کتابها مانند «الزام الناصب» نقل شده که شهادت حضرت مهدی به دست زنی از قبیله ی بنی تمیم خواهد بود. البته در روایات هیچ اشاره ای به این مطلب نشده و محققان نیز تا کنون چنین روایتی را نیافته اند. به هر حال این مطلب سربسته ، نارسا و بدون دلیل است و شاید حتی همراه با خرافات باشد از این رو پذیرفتن شهادت آن حضرت بدین صورت مشکل است. شهادت آن حضرت به وسیله سم نیز تصریح نشده است.

به نقل از سایت تبیان


 

 


[ سه شنبه 90/1/16 ] [ 6:4 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

چکه چکه انتظار 33
هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
 
تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات  
ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

 سخنرانی نیست...حرفای درگوشیه واسه خودم و خودت... 

 اگر که، من و تو، همون کاری رو بکنیم که همه می‌کنن؛ قطعاً، به همون نتیجه‌یی‌ خواهیم رسید، که همه می‌رسن.
از راهِ کارهایِ تکراری و همیشگی، هرگز، نمیشه به دستاوردهایِ نو و غیرتکراری رسید...
به هرزه، بی «می» و «معشوق»، عُمر می‌گذرد/ بطالتم بَس؛ از امروز، کار خواهم کرد
به یادِ «چشمِ» تو، خود را، خراب خواهم ساخت/ بنایِ «عهد قدیم»، استوار خواهم کرد ...

دُعای عهد قدیم، فقط خواندنی نیست؛ کار کردنی ـ هم ـ هست، به کار بردنی ـ هم ـ هست.
دعای عهد، پیمان‌نامه‌یی ست که ـ حتماً ـ به امضای دو طرف باید برسه؛ وگرنه، نه معنا داره و نه موجودیت! پیمان‌شکنی، ریشه در نادانی و سُست عهدی داره.
نمی‌شود ندانست، و کاری کرد!
آن که نمی‌داند چه می‌کند، در واقع، دارد کاری نمی‌کند؛ و ای کاش، اصلاً، کاری نمی‌کرد! پیامبر صلّی الله علیه و آله می‌فرمودن: «آنکه، نادانسته کاری می‌کند؛ به جای آنکه کار را درست کند، خراب‌تر ـ هم ـ خواهد کرد!»
توبه و تغییر، تنها راه، برای کاری کردن‌ست.
انقلاب، دگرگون‌سازی ‌ست،دگرگون شدن‌ست. دیگرگون کردن‌ست.
و «خلّاقیت»،
یعنی این‌که ما کاری بکنیم که تا کنون نمی‌کردیم! و در نتیجه، به دستاوردی برسیم، که تاکنون در دنیامان نبوده!
«انتظار» هم، نوعی انقلابه و هم نوعی خلاقیت!
 از «خلّاقیت انتظار»، باید به‌طور «خلّاقانه» بهره گرفت.
وگرنه، همین انتظاری که می‌تونست بهترین «فرصت» برای «زمین» و «زمان» باشه، به صورت بدترین «تهدید» نمود میکنه!
بیایید با «مدیریتِ تهدیدها»، بهترین فُرصت‌ رو بسازیم.
نمی‌شود کاری نکرد، و به جایی رسید؛ و شاید «مسأله‌شناسی» اولین کاری باشد که باید کرد...باید بدانیم که چه میخواهیم... 

 

 


هنوز انتظارت را میکشم...چشم به ثانیه ها دوخته ام تا آمدنت را برایم مژده دهند و من...سرمستانه... خدایم را در آغوش بگیرم و به شکرانه ی دیدارت ، بوسه بر روی ماهِ خدا زنم...یا ابن الحسن امسال هم بی تو تحویل شد... و من همچنان در خودِ خودم..در منیت هایم غرقم...ادرکنی...

 

تو روزهایی هستیم که برای شروع خیلی مناسبن! پس شروع کنیم ...تصمیم های تازه بگیریم و... برای یاریش قدمی برداریم به امید دیدن جمال پرنورش...

 

 امام زمان عجل الله فرجه می‌فرمایند:

 

 «به درستی که ما در رعایت شما بی‌توجهی نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم. و اگر چنین نبود به بلایای سخت گرفتار می‌گشتید و دشمنان شما را از پای در‌می‌آوردند. پس تقوای الهی پیشه کنید و ما را در نجات دادنتان از بلایا و آزمایشاتی که شما را فرا‌گرفته است یاری کنید.»

 

 

 

 طرح ختم صلوات برای پیروزی ملت بحرین...


عیدتون مبارک گل گلی های عزیز


بدلیل ایام عید، پذیرایی رو استتار میکنم تا اونایی که تو رژیمن وسوسه نشن! بفرمایید...

 


[ سه شنبه 90/1/16 ] [ 5:45 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

 چکه چکه انتظار 32
هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 
تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات  
ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

سخنرانی:
چه کسانی با حضرت مهدی وارد جنگ می شوند؟

 

 ...در جریان ظهور، هر چند بسیاری از مردم با امام مهدی(ع) و حقیقت دعوت و قیام او آشنا شده و به او می‌پیوندند، اما گروه‌هایی نیز به مقابله می‌پردازند. با سیر در احادیث مربوط به امام مهدی(ع) به تقابل سه گروه با ایشان می‌توان به صورت روشن اشاره کرد:
1گروه به ظاهر مسلمان: اینا حدود ده هزار نفرند که خود را دین‌دار واقعی می‌دانند.(شبیه خوارج نهروان)
2 لشکر سفیانی:او که با خروج خود، سوریه و عراق را تحت سیطره‌اش قرار می‌دهد، هنگام ظهور به مبارزه برمی‌خیزد و به جنگ با حضرت می‌پردازد. اینان مخالفان جدی دین و آرامش مردم هستند و در ایام سلطه خود عده‌ زیادی را می‌کشند.
3گروه‌هایی از اهل کتاب: مسیحیان و یهودیان، در هنگام ظهور، ابتدا مقابل حضرت صف آرایی کرده و آماده جنگ می‌شوند، ولی نزول، حضرت عیسی(ع) و نماز خواندن ایشان پشت سر امام مهدی(ع) و نیز آشکار شدن الواح اصلی تورات توسط امام زمان(ع) باعث می‌شود عده‌ای زیاد از اهل کتاب دین اسلام را بپذیرند، برخی نیز صلح می‌کنند و گروهی نیز به جنگ می‌پردازند.

ویژگی‌های اصلی مخالفان و جنگ طلبان
را می‌توان در چند مورد برشمرد: عدم درک درست از دین و حقیقت انسانیت، دنیا طلبی و روحیه لجاجت و تعصب.
کاش این چند مورد در ما رو به ضعف برود که جزو جنگ طلبان در زمان ظهور قرار نگیریم!
چون هیچ کس امضا نداده است!! ... من و شما هم ممکن است جزو این عده قرار بگیریم خدای نکرده...

قطعه ی گم شده ای از پر پرواز کم است
یازده بار شمردیم و یکی باز کم است
این همه اب که جاریست نه اقیانوس است
 

عرق شرم زمین است که سرباز کم است

 

 

دعا:
با خود فکر می کنم اگر همانند ثانیه های پایانی سال که تمام مردم با اشتیاقی زایدالوصف منتظر لحظه تحویل سال هستند، اگر نیمی از اینها با همان اشتیاق منتظر ظهور بودند، شاید مولایمان می آمد...
خدا کند سالی که در راه است ، سال ظهورش باشد...
وفات حضرت معصومهس تسلیت باد

 

http://javidan.persiangig.com/image/mah12.jpg

هیئت هفته ی بعد که 2 فروردین 1390 می باشد در وب منتظر روشنی برگزار می گردد انشالله.
هفته ی آینده اش که روز 9 فروردین می باشد، دوستان اعلام آمادگی کنید برای بانی هیئت تا از هم اکنون مشخص شود.

التماس دعای خیر


[ سه شنبه 90/1/16 ] [ 5:43 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

هیئت هفتگی سه‌شنبه شب‌ها پیش‌کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

چکه چکه انتظار 31

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پیش از شروع، اینجا را مطالعه کنید.

رایات سود
یکی از نشانه‌هایی که برای ظهور شمرده می‌شود، پرچم‌های سیاهی (رایات سود) است که از سوی خراسان آشکار می‌شود و مقدمات ظهور را اعلام می‌کند. این مطلب در منابع اهل‌سنت به خصوص کتاب الفتن ابن‌حماد به صورت گسترده‌ای وجود دارد؛ ولی در منابع شیعه به ندرت یافت می‌شود. شیخ صدوق درباره‌ی این نشانه مطلبی ندارد و تنها روایت شیخ طوسی نیز به نقل از کتاب الفتن است. بنابراین، در منابع کهن شیعی این روایات فراوان نیست و آن‌چه در منابع متأخر به چشم می‌خورد، از منابع یا راویان اهل سنت نقل می‌شود. حتی برخی روایات که سندشان به امام محمد باقر(ع) می‌رسد، اولین بار در کتاب الفتن آمده است.
اخبار مربوط به پرچم‌های سیاه آشفته و مبهم است، اما روشن است که این پچم‌ها ارتباطی به ظهور حضرت قائم(عج) ندارد و نشانه‌ی آن نیست، بلکه همان پرچم‌هایی است که حدود سال ??? ه‍‌.ق از شرق امپراتوری اسلامی برافراشته شد و تا کوفه و سپس تا شام و بیت‌المقدس پیش رفت و نتیجه‌ی آن خلافت عباسیان شد. لازم است به این نکته اشاره شود که شعار حکومت بنی‌عباس و شروع نهضت آنان با پرچم‌های سیاه بوده و در منابع تاریخی با عنوان سیاه‌جامگان برای آنان به کار رفته است. رهبر عباسیان به ابومسلم دستور داد با افروختن آتش بر فراز کوه‌ها و افراشتن پرچم‌های سیاهی قیام خود را آغاز کند. ابومسلم به همراه هفتاد هزار پیاده و سواره که پرچم‌های سیاه در دست داشتند، حرکت خود را از مرو آغاز کرد و تا کوفه پیشروی کرد. همزمان در عراق و شام نیز مردم در مخالفت با بنی‌امیه لباس‌های مشکی به تن کردند.
دلایلی که ارتباط این روایات و این رویداد تاریخی را تأیید میکند، چنین است:
?. روایات مربوط به پرچم‌های سیاه از کسانی نقل شده که پیش از حکومت بنی‌عباس می‌زیستند؛ مثلاً از ائمه‌ی معصوم پس از امام صادق(ع) در این‌باره روایتی نداریم. به طور کلی آن‌چه درباره‌ی رایات سود نقل می‌شود مربوط به رسول خدا(ص)، صحابه و امامان معاصر بنی‌امیه است.
?. روایاتی که درباره‌ی رایات سود آمده است را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، در برخی هیچ اشاره‌ای به مهدی(عج) و ظهور او نشده است. اما برخی دیگر که تصریح به مهدی(عج) دارند، کاملاً شبیه دسته‌ی اولند. از این رو نمی‌توان آن‌ها را تفکیک کرد و دسته‌ای را به پرچم‌های بنی‌عباس و دسته‌ی دوم را به پرچم‌های سیاه نشانه‌ی ظهور مربوط دانست. محتوای اصلی این دو دسته روایات به یک مطلب واحد اشاره دارد و ان حرکت عباسیان است. اما آن‌چه به مهدی(عج) اشاره دارد، احتمالاً ناشی از اشتباه راویان یا تحریف در روایت‌هاست.
?. در بیشتر اخبار مربوط به رایات سود، نام خراسان یا مشرق وجود دارد و حتی در بسیاری از آن‌ها به نام بنی‌عباس تصریح شده است که مربوط به قیام ابومسلم خراسانی است.

قیام خراسانی
از دیگر نشانه‌هایی که برای ظهور مهدی بیان می‌شود، قیام فردی به نام یا عنوان خراسانی است. این نام در منابع معتبر چندان یافت نمی‌شود و آن‌چه هست، سخن از خراسان و پرچم‌های سیاهی است که از آن منطقه می‌آید. بنابراین، اگر مراد از خراسانی که در منابع متأخر شهرت یافت، شخصی با همین نام است، دو روایت بیشتر درباره‌ی او نرسیده و آن دو هم قابل اعتماد نیست. اما اگر مقصود از خراسانی، صاحب پرچم‌های سیاه یا کسی است که همراه اهل خراسان می‌آید، او کسی جز ابومسلم خراسانی نیست که پرچم‌های سیاه بنی‌عباس را از خراسان به کوفه آورد و مقدمات تشکیل دولت عباسیان را فراهم نمود.

شخص دیگری که در نشانه‌های ظهور به عنوان خراسانی از او یاد می‌شود، مردی از بنی‌هاشم است که در برخی روایات اهل سنت وجود دارد و گفته می‌شود از خراسان قیام خواهد کرد. این روایات در منابع شیعه وجود ندارد و راویان آن از نظر خود اهل‌سنت نیز ضعیف هستند. درباره‌ی این‌که مراد از شخص خراسانی یا هاشمی کیست، نمی‌توان اظهارنظر قطعی نمود، شاید مقصود ابومسلم خراسانی است که هم به خراسانی شهرت دارد و هم ادعای انتساب به بنی‌هاشم را داشته است.
به هرحال، خراسانی یا هاشمی هرکه باشد بدان جهت که در روایات ضعیف و گاه مردود و در منابعی غیرمعتبر مانند الفتن همراه پرچم‌های سیاه و لشکر خراسان از او یاد شده، قابل اعتماد نیست. در کتاب‌های معجم احادیث المهدی و عصر الظهور، که در آن‌ها نام خراسانی زیاد آمده است، نویسنده صاحب پرچم‌های سیاه را همان خراسانی دانسته و به روایاتی استناد شده که اولاً به صراحت نامی از خراسان نبرده است؛ و ثانیاً قابل قبول نیستند، چراکه منبع آن‌ها الفتن نعیم‌بن‌حماد است و بسیاری از این روایات از معصوم صادر نشده است.

- منبع: کتاب "تحلیل تاریخی نشانه‌های ظهور"
(برای مشاهده مشخصات این کتاب و خرید اینترنتی آن می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.)

پی‌نوشت ?: فکر می‌کنم معرفی یک کتاب خوب و معتبر به عنوان پذیرایی، شیرین‌تر از یک عکس تزئینی از یک شیرینی باشه. پذیرایی این هفته، نوش جان دوستداران حقیقی معرفت.

پی‌نوشت ?: کتاب به صورت امانت در اختیار دوستان همشهری قرار می‌گیرد.


[ چهارشنبه 90/1/3 ] [ 9:9 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله) صلوات

  اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


مهدی


 


چشم آلوده کجا دیدن دلدار کجا


دل سر گشته کجا وصف رخ یار کجا  


 قصه عشق منو زلف تو دیدن دارد


نرگس مست کجا همدمی خار کجا


 سر عاشق شدنم لطف طبیبانه توست


 ور نه عشق تو کجا این دل بیمار کجا
هر که را تو بپسندی بشود خادم تو


 خدمت عشق کجا نوکر سربار کجا
 


کاش در نافله ات نام مرا هم ببری


 که دعای تو کجا عبد گنه کار کجا





استضعاف


" و نرید أن نمنّ علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین" (سوره قصص، آیه 5)


مستضعفین، وارثان زمین و قادر به درک حکومت مهدی (عج) هستند. از این رو شرط ظهور حضرت، استضعاف است. اما استضعاف چیست؟


استضعاف حالتی است که فرد در آن، ضعف، فقر و نیاز خود را در مقابل خدا، معنا و عالم حقیقت حس می کند.


با چنین تعبیری، اگر به جهان امروز و زندگی خود دقت کنیم، اثری از استضعاف نمی بینیم. امروزه فضای مدرنیته، زندگی تجملی، زیورهایی که در دکوراسیون خانه ها به کار می رود و بسیاری چیزهای دیگر همه ریشه در استکبار دارند. تمام همّ و غم بشر را رفاه و راحتی جسم پر کرده است. راحت طلبی و رفاه زدگی هرگز نمی گذارد ما طعم استضعاف را بچشیم؛ علاوه بر این، فکر و اندیشه ما را استکباری می کند، ولو این که از نظر مالی فقیر باشیم.


استکبار در بعد معنوی هم مطرح است. یعنی فرد به دنبال این است که به عنوان "مومن" مطرح باشد، یعنی عابدی که در پی رضای خدا نیست بلکه دل به صورت و ظاهر عبادات خود مثل نماز، حج و... بسته است.


سبحه بر کف، توبه بر لب، دل پر از شوق گناه


معصیت را خنده می آید ز استغفار ما


بر طبق آیه ذکر شده، بر مستضعفین منّت گذاشته شده است؛ همین ها هستند که یار امامند. یار امام کسی است که از هر تشخّصی گذشته باشد؛ چه این تشخّص مدرک علمی باشد، چه تشخّص مالی و چه تشخّص معنوی. شعار او "الفقر فخری" است. او در آسمان، مستضعف نیست، چرا که خدا بر او منّت می گذارد. مستضعف، در زمین استضعاف دارد.. یعنی می خواهد درست و پاک زندگی کند، ولی شرایط برایش آماده نیست؛ می خواهد حرف حق بزند، نمی تواند؛ می خواهد گناه نکند، توسری می خورد و تنها می ماند.
مستضعف یعنی کسی که در دنیا شناخته شده نیست؛ نه به اسم و رسم ظاهری، بلکه کسی حقیقت وجود او را درک نمی کند. از این رو اولین مستضعف، خود امام زمان (عج) است؛ اگرچه در ظاهر، همه او را می شناسند، ولی کسی به حقیقت او معرفت ندارد!


هر کس برای خود شأنی (معنوی، علمی، مقامی، مادی و...) قائل شده و نمی خواهد از آن خارج شود، در حکومت امام جایگاهی ندارد!


باید از استکبار نفس و هوایت خارج شوی...





به مناسبت روزای زیبای ربیع الاول و شیرین شدن فضای هیئت، با کیک و شیرکاکائو از شما پذیرایی می شود


کیکشیرکاکائو





پی نوشت1: مطالب نوشته شده از کتاب "توهم در دیدار امام زمان" اقتباس شده است.


پی نوشت2: هیئت چکه چکه انتظار 31 هفته بعد در وبلاگ دوست خوبم فیلسوفچه (محاورات) برگزار خواهد شد.


[ چهارشنبه 90/1/3 ] [ 9:7 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
اینجا کجاست؟

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 104222

Read more: http://www.iranpardis.com/showthread.php?t=58837#ixzz0bZWErr7M