سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار 9
هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله)
تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله) صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 
سخنرانی:

 

 ....ادامه هیئت هفته های قبل:

قسمت هشتم: نبرد اول با غربیان و صلح با آنها
درباره زمان آغاز و مدت این نبرد در روایات مطلبی یافت نشد امّا با توجه به شواهد می‌توان آن را در ماه‌های آغازین پس از ظهور تصور کرد. چون حضرت در حدود سه ماه بر خاورمیانه مسلط می‌شوند. ظالمان که حضرت مهدی(ع) را در هم شکننده تمام هیمنه خود می دانسته‌اند،هرگز برای مخالفت و مبارزه با ایشان زمان را از دست نخواهند داد. در برخی از روایات سرآغاز این نبرد را پناه بردن بازمانده سپاه سفیانی به غرب بیان شده است. ظاهرا در این ماجرا غربیان حضرت مسیح(ع) را میانجی خویش قرار می‌دهند و قرارداد صلحی میان دو طرف برای مدت هفت سال برقرار می‌گردد.

غربیان تنها با گذشت نه ماه، دو یا سه سال (به اختلاف روایات) از عقد این قرارداد صلح، آن را نقض می‌کنند و با سپاهی نزدیک به یک میلیون سرباز به مسلمانان حمله ور می‌شوند. به رغم حضور این خیل سپاه جهانی در منطقه فلسطین، این نبرد که با همراهی برخی از اعراب با غربیان ادامه می‌یابد به نفع مسلمانان و سپاه ظهور خاتمه می‌یابد.

قسمت نهم:شورش دجال و کشته شدن وی
ماجرای دجال در منابع شیعی معمولا به بیان کلیات و مطالب اجمالی درباره این موضوع اکتفا شده است. منابع مسیحیان نیز به وفور درباره دجال و اقدامات او سخن گفته‌اند تا جایی که در حال حاضر، آنان به دنبال یافتن مصداق ‌های آن هستند.در منابع مسیحیان، مسیح (ع) را قاتل دجال معرفی کرده‌اند و در منابع اسلامی نیز گاه ایشان و گاه حضرت مهدی(ع) را کُشنده دجال بیان نموده‌اند. دجال شخصیت، جریان یا ابزاری است که عده‌ای را در دوره آخرالزمانفریب میدهد و زمینه کفر و ناسپاسی جمعیت بسیاری را فراهم می‌آورد. به استناد روایاتی که وجود دارد این ماجرا در دوره امام عصر(ع) خاتمه می‌یابد و در دمشق، کشته می‌شود.

 قسمت دهم:نبرد با یأجوج و مأجوج
یاجوج و ماجوج دو شخصیت یا امتی بوده‌اند که ذوالقرنین در قرآن کریم از آنان با عنوان مفسد فی الارض یاد کرده است. ماجرای این دو در دوره بعد از ظهور تکرار می‌شود که از حیث گستره و طرف‌های درگیر و دیگر ویژگی‌ها کاملاً متفاوت با درگیری موجود در تاریخ خواهد بود.*
فتنه این دو نیز به دست امام عصر(ع) برچیده می‌شود.

قسمت یازدهم: نبرد با ابلیس و مرگ او
در روایات متعددی آمده که آن موعد مشخص(مهلت خواسته شده ی ابلیس) زمان ظهور امام عصر(ع) می باشد. پس از ظهور امام عصر(ع) طی نبردی ابلیس به همراه اعوان و انصار جنی و انسی‌اش در برابر امام و یارانشان صف آرایی می‌کنند. نتیجه این نبرد نیز شکست شیطان و یاران اوست و در پایان این جنگ، ابلیس در مسجد کوفه به دست امام زمان(ع) کشته می‌شود.
به همبن خاطر نوع مشکلات و آزارهایی که پیروان امام عصر(ع) در دوره غیبت از شیاطین جن و انس می‌بینند به مراتب بیش از دیگران است. از این مقطع به بعد میزان سنجش افراد بر اساس نحوه برخورد با نفس اماره شان است؛ زیرا دیگر وسوسه کننده‌ای از بیرون وجود ندارد و افراد  تنها از درون وسوسه را تجربه می‌کنند.                       
ادامه دارد....

دوستان گرامی بفرمایید پذیرایی:

 *کتاب یأجوج و مأجوج نوشته شیخ توفیق حسن علویه


[ سه شنبه 89/7/13 ] [ 12:0 صبح ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
اینجا کجاست؟

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 104310

Read more: http://www.iranpardis.com/showthread.php?t=58837#ixzz0bZWErr7M