سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار 21
هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


سخنرانی(گرفتاری های امام عصر):
برخی از ما بر این تصوریم که امام عصر(عجل الله) چون معصوم هستند پس هیچ گرفتاری ندارند و دعای ما برای ایشان صرفا برای ظهورشان است.
درروایتی میخوانیم زمانی غصه و گرفتاری آن حضرت به حدی میرسد که ایشان به حال اضطرار می افتد. ایشان در آن حال به مسجدالحرام میرود و پشت مقام ابراهیم (سنگ مقدسی در مسجدالحرام) به نماز می ایستد و  آیه ی  امن یجیب المضطر اذادعاه و یکشف السوءو یجعلکم خلفاءالارض را میخواند. درآن لحظه خداوند به اضطرار امام عصرعلیه السلام رحم می آورد وبا صدور اذن قیام،یاریهای آسمانی خویش را به سوی او نازل میکند.
از این روایت برمی آیدکه نه تنها گرفتاری ودرد ورنج برای امام عصر علیه السلام قابل تصور است، بلکه این گرفتاریها ممکن است تا حد اضطرار و مرز شکسته شدن توان آن حضرت هم پیش برود.
اساسا تعبیر فرج که برای آن حضرت به کارمیرود به معنای رفع گرفتاری است.تاگرفتاری نباشد فرج معنایی ندارد  .اینکه به ماگفته شده ازخدا تسریع وتعجیل درفرج ایشان را بخواهیم حاکی ازایناست که آنحضرت گرفتار است وبرای رفع گرفتاری اونیازبه کمک الهی است. بزرگان گفته اندکه فرج امام زمان هم دو گونه است.یکی فرج کلی است که باظهورایشان صورت میپذیرد و دیگر،فرجهایی جزئی است که دربرهه های مختلف پیش ازظهور ایشان میتواند اتفاق بیفتد.
فرجهای جزئی به این معنی است که بدون وقوع آن ظهورمظفر،برخی ازگرفتاریهای آنحضرت وشیعیان ایشان به صورت مقطعی برطرف گردد.این را هم باید دانست که گرفتاریهای امام زمان علیه السلام دوگونه است. گروهی ازآنها دراثر آسیبهایی است که متوجه شخص ایشان است،اما بخش بزرگی ازاین گرفتاریها، در حقیقت گرفتاریهای کسانی است که بستگان و وابستگان امام عصرعلیه السلام به شمارمی آیند وغم آنهاست که به امام زمان علیه السلام سرایت می کند.
شیعیان فرزندان امام عصر علیه السلام به شمار می آیند و امام  پدردلسوزآنان است.امام رضاعلیهالسلام درتوصیف شخصیت امام فرموده است: امام، انیسی رفیق و اهل مدارا است، پدری دلسوز است، برادری است تنی از یک پدر و مادر، و مادری است که به فرزند خردسال خویش محبت می کند. گرفتاریهای یک پدر محدود به مشکلات شخصی او نیست،بلکه گرفتاری و بیماری فرزندان نیز ازمشکلات پدر به شمار می آید.برای پدر ،نزول بلابرفرزند ازنزول بلا برخود او جانکاه تراست، زیراپدرمیتواند بربلا صبر کند،امافرزند، صبراندکی دارد وچون درورطه بلا میافتد، ملتمسانه دست و پا میزند و بدین ترتیب عجز و لابه های رقت بار او قلب پدررا بیشتر و بیشتر می سوزاند.
به علاوه، امام پدری است آگاه که ازاحوال یک یک فرزندان خویش باخبراست،
پس قلبا و مجمع رنجهای تمام شیعیان یعنی تمام فرزندانش است.هرگاه درگوشه ای ازاین دنیاحقی ازحقوق شیعیان امام که به منزله فرزندان اویند،ضایع می شود،دل او آزرده میگردد وهرگاه خاری به پای یکی ازآنان میخلد،قلب اوزخم برمیدارد.
پیوند روحی امام با فرزندان معنوی اش بسیارشدیدتر از پیوندیک پدرمعمولی بافرزندش است وبخش عمده ای از دلمشغولیها، دوندگیها، خستگیها و دعاهای امام علیه السلام به رفع گرفتاری فرزندانش بازگشت میکند؛ 
هیچ بعید نیست وقتی برای فرج اودعا میکنیم،خداوند گرفتاری شیعیانش را برطرف سازد واین امربه طورغیرمستقیم گشایش و آرامشی برای او پدید آورد.
پس، از دعا کردن برای سرورمان غافل نشویم. 

                                  اللهم عجل لولیک الفرج
پذیرایی:

 


[ سه شنبه 89/10/7 ] [ 7:23 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
اینجا کجاست؟

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 104353

Read more: http://www.iranpardis.com/showthread.php?t=58837#ixzz0bZWErr7M