سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکه چکه انتظار 63

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

فرازی از صلوات ابو الحسن ضرّاب اصفهانى:

خدایا، او  را به بهترین آرزوهایش در دنیا و آخرت برسان که تو بر هر چیزی توانایی
خدایا تازه کن به وسیله او آنچه که از دینت محو شده است و زنده کن با او آنچه که از کتابت تغییر یافته و ظاهر کن با او آنچه از دستوراتت که دگرگون شده است تا دین تو به او برگردد و با دست او تازه و خالص و بی آلایش شود (به گونه ای) که شک و شبهه و باطل و بدعت در آن راه نیابد.
خدایا به نور او روشن کن هرآنچه تاریکی را و با استواری او هرآنچه بدعت را نابود ساز و منهدم کن بعزتش هرآنچه گمراهی را و بشکن به وسیله او هر زورگویی را...

بی حوصله ام

دست خودم نیست

اشکهایم مدتهاستجمکران

روی گونه، جا خوش کرده اند

کمی دلتنگ فردایم

فردایی که تو می آییُ

شاید من نباشم

نگاهت کافیست

 تا دوباره در هوای آمدنت بمیرم

 تو همیشه دعوتی

 راس ساعت دلتنگی

منتظرم


 

نبودنِ تو به معنایِ نبودنت نیست، مثل ما که بودنمان به معنای بودن...

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظا

 وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا  


[ پنج شنبه 90/7/28 ] [ 11:23 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

بسم الله

 چکه چکه انتظار 62

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


امام حسین(ع): درباره ی مهدی ما زیاد سخن بگویید و بنویسید، مهدی ما مظلوم است، بیش از آنچه نوشته و گفته شده باید درباره اش نوشت و سخن گفت.

در خصوصیات شخصی و علائم مشخصه :

 اسم مبارک حضرت: "مـ حـ مـ د". و این نامی است که پیغمبر برای او گذارده

 کنیه : کنیه ی مسلم آن حضرت ابوالقاسم و ابو صالح نیز معروف است.

 لقب :القاب آن حضرت بسیار است ازجمله : مهدی،منصور،قائم بامرالله،حجه الله،ولی الله،صاحب الزمان ،المنتقم،بقیه الله و...

 سال تولد: سال 256هـ .ق موافق عدد کلمه ی نور و به قولی سال 255هـ .ق

 محل تولد : شهر سامرا  ،منزل ملکی پدری که الان صحن و حرم عسکریین(ع) است.

 ساعت و روز  تولد و قابله : در سحر نیمه ی شعبان شب جمعه قابله اش : عمه پدرش ،حکیمه خاتون

 خصوصیات حمل و ولادت :حمل او مخفی بود تا هنگام ولادت،مانند حمل موسی بن عمران،یعنی به طوری بود که تا ساعت تولد هیچ کس اثر حمل در نرجس نمیدید .

حکیمه خاتون تا اخرین لحظه ی ولادت اثر حمل در نرجس مشاهده نکرد که گفت :نزدیک بود مرا شک عارض شود که ناگاه صدای برادر زاده ام بلند شد:

"عمه شک مکن ،بخوان سوره ی انا انزلنا را "

 سن  مبارک آن حضرت  : 1177 سال از عمر شریف ایشان میگذرد 

(از عمر من آنچه هست بر جای ... بستان و به عمر لیلی افزای)

اما هنگامی که ظاهر شود به سیمای جوانی ظاهر خواهد شد، در سن 30 یا 40 سالگی !و مرور  زمان هیچ تاثیری در وی نکرده تامعلوم شود قدرت خدا،و هم در این امر امتحانی باشد برای خلق خدا!بههمین علت گروهی از وی برگردند...

 قامت : جوان چهار شانه ی کشیده قامت ، نه بلند بالا،نه کوتاه

 صورت : خوشرو ،درخشنده ،به طوری که نور روی او بر سیاهی موی ریش و سر غالب است..

 خد و خال :دو گونه ی او روان و بدون برآمدگی است و  بر گونه ی راستش خال  سیاهی است.

 پیشانی: گشاده پیشانی ،صاف و روشن

 ابرو : ابرو گشاده  و باریک و کشیده،به هم نزدیک..اما نه پیوسته!

 چشم و مژه: چشمان سیاه و درشت و فرورفته و پلکها درخشنده،شاید فرررفتگی چشمها در اثر عبادت و بیداری شب و گریه بسیار باشد.

 بینی : بینی کشیده و بالا آمده و مختصر برآمدگی در وسط دارد.

 دندان : دندانهای جلوی حضرت از هم فاصله دارد.

 رنگ چهره : سفید درخشنده ،سرخ گون خالص

 مو و رنگ مو: رنگ موی ریش و سر سیاه،اما نور صورت غالب بر سیاهی موی اوست.در کودکی موهای سرش درخشنده و سیاه و مجعد اما نه زیاد در هم پیچیده و تا نرمی گوش از دو طرف آویزان و بر روی  دوش ریخته و از وسط دارای فرق بود

 سر : سرمبارکش گرد و مدور و علامت ریختگی مو یا موهای ریز در بعضی از مواضع سر پیداست.

 سر شانه و ما بین دوشانه : استخوان سر شانه نرم و بزرگ و سر دوش پایین افتاده و مابین دو شانه  پهن

 علامتی در پشت شانه: ما بین شانه ی آن حضرت از طرف چپ خالی است برخلاف رنگ بدن ،و در زیر دو شانه برگی است مانند برگ یاس.

 علامتی در پشت :در پشت مبارک دو خال است یکی به رنگ بدن  و دیگری شبیه خال پیامبر

 بازو : بر بازوی راستش این دو آیه نوشته شده:

1. جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا 

2. و تمت کلمه ربک صدقا و عدلا لامبدل لکلماته و هو السمیع العلیم

 کف : کف دست آن حضرت پهن و بزرگ است

 زانو : دو زانو رو به جلو آمده از بزرگی

 قوت : قوه ی او چنان باشد که اگر اراده کند بزرگترین درخت را از جا بکند و اگر در میان کوهها صیحه بزند سنگهای کوهها از جا کنده شود و  از هم بپاشد.

روحی فداه


+هرکس منابع این نوشته رو خواست بگه تا براش بذارم...

+ من شنیدم که حضرت  از رنگ سورمه ای خوششون میاد..

+ کاش 15 دقیقه از 24 ساعت روز را وقف او کنیم (احکام وقف :اگر کسی چیزی را وقف کند ،از ملک او خارج میشود و خود او و دیگران نمی توانند آن را ببخشند یا بفروشند ! )

+ به دلیل ساده بودن مراسم از پذیرایی معذوریم...پولشو دادیم به خیریه...:d

+بانی بعدی ؟!


[ پنج شنبه 90/7/21 ] [ 1:12 صبح ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

چکه چکه انتظار 60

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 

 

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات

ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 "بسم رب الشهدا"

 

«السلام علی المهدی الذی وعدالله به الأمم»

 

صبح جمعه که نسیم هم انتظارت را میکشد تا خرامان به سویت آید و سرمست از عطر تو صورتت را نوازش دهد، منتظرانت از خواب شیرین صبحگاهی دست میشویند و چشم می سایند تا بدانی هستند هنوز "شیفتگانی" که سحرگاه برای "بیعت با تو" با سوز و گداز ندبه بخوانند...

 

ای که عبایت فریاد تنهایی پیغمبر است! شیفتگانت هم شبیه دلباختگان پیغمبر است!

"ابوذر غفاری" ها زیاد شده اند ... همانها که کف پاهایشان ترک برداشته بس که کیلومترها مسافت را به شوق آن "گنبد فیروزه ای ات" عقب راندند....

پیغمبر هنگام حرکت به تبوک ، "ابوذرش" جا ماند...! اما تخلفی نبود... حیوانش از رفتن مانده بود!

وقتی در اوج تشنگی و خستگی عشق "رسول الله" او را به "تبوک" رساند، مسافتی مانده تا محبوب ! اما پیغمبر فرمود: "باید ابوذر باشد..."!

 

اکنون "ابوذران تو" بسیار شبیه " ابوذران هم کنیه ات" اند! ... در مسیر "جمکران"!

آن 313 تن ... همان تعداد یاران پیغمبر در بدر!

اما مظلوم تر و پر سوزتر!

همانطور که تو از امامان پیش از خود مظلوم تری ...

امشب "توسل" میخوانند منتظرانت ...

اینبار صدای علی را از حنجره ی تک تک ابوذر وار ها میشنوم نه از ته چاه!... در مسیر جمکران!

امشب جز ظهورت هیچ نمیخواهند "ابوذرها"!

بیا...بیا...بیا...

 

پ ن:

دعا کن مولایم! دعا کن اینبار هم "تخلفی" در کار نباشد! و "نفس" بدتر از "حیوان" سرکشی نکند...!

 

مولای من! دورم از جایگاه اقتدای نماز به شما...
اما مگر محراب دل را چه آمده؟!
اقتدای عشق را با قنوت پر از "اللهم عجل لولیک الفرج" به جلوه میگذارم...

خدای من! دلم از جمعه های بی "مهدی" گرفت...
سینه ام تنگ شد و بغض مانده در گلویم شکست...

مددی کن و "اشْرَحْ لی صَدْری " !
زبانم از وصف عشق قاصر است ".... وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی"

*برای پذیرایی بفرمایید اینجا :)

*کی میخواد میزبان هیئت هفته ی بعد باشه ؟ :)


[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 3:43 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]


هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 


تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات


ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 


 چرا نام قائم که گفته می شود برای این نام از جا برمی خیزند؟ علتش چیست ؟


وجود دو روایت، دلیل چنین کاری است که یکی، قول امام و دیگری، فعل امام است.

امام صادق(ع) فرموده است: پس بایستید و از خدا تعجیل فرج را طلب کنید»(منتخب الاثر، ص641).
درباره امام رضا(ع) نقل شده است:«وضع الرضا یده علی رأسه و تواضع قائماً و دعی له بالفرج»؛ امام رضا(ع) دستش را بر روی سرش قرار داد و متواضعانه ایستاد و برای فرج او دعا کرد»(منتخب الاثر، ص640).
از این دو روایت، معلوم می‌شود هنگام برده شدن نام امام زمان(ع) باید برخاست و برای حضرت دعا کرد. البته در روایت اول برخاستن را ویژه زمانی می‌داند که لقب قائم ذکر شود و فقط بلند شدن و دعا کردن را می‌رساند. اما روایت دوم، لقب خاص را نمی‌رساند، بلکه هرگاه یادی از امام شود، باید برخاست و دعا کرد و نیز علاوه بر این در روایت دوم دست روی سر نهادن نیز بیان شده است.
امام صادق(ع) سبب این کار را فرموده است: «زیرا غیبت ایشان طولانی است و چون رأفت امام به کسانی که دوستش دارند، زیاد است، هرکس او را به این لقب ـ که اشاره به دولت ایشان دارد و حسرت بر غربت ایشان را می‌رساند ـ یاد کند، امام به او نظر می‌کند و از جمله چیز‌هایی که نشان تعظیم است، برخاستن بنده هنگام نگاه کردن مولا به او است.(منتخب الاثر، ص641).
از این روایت معلوم می‌شود، برخاستن، نشان تعظیم و احترام و بزرگ شمردن امام است و در مورد روایت دوم نیز هر چند کلام امام نیست، اما برداشت راوی ـ به عنوان کسی که حاضر در مجلس است ـ همین تواضع است. راوی می‌گوید: «وتواضع قائماً» یعنی برای تواضع، امام به پا خاست. پس برای بزرگ شمردن امام و کوچک انگاشتن خود، چنین عملی انجام می‌شود.

همچنین برخاستن به هنگام شنیدن نام امام مهدی علیه السلام می تواند به معنای اعلام آمادگی برای یاری و نصرت آن حضرت و همچنین اعلام درک حضور و شهود آن حضرت نیز باشد.

 

اما اینکه واجبه یا مستحب... من از یک کارشناس  پرسیدم،ایشون گفتن:
واجب عقلی میتونه باشه،یعنی عقل حکم میکنه وقتی خبر این مسئله بهمون رسیده و معصوم هم این کار رو انجام داده ، ما هم انجام بدیم.


 

http://goli88.persiangig.com/image/Smilies/icon_exclaim.gif برای پذیرایی بفرمایید  اینجا و  اینجا  http://goli88.persiangig.com/image/Smilies/icon_redface.gif

http://goli88.persiangig.com/image/Smilies/icon_exclaim.gifنوای وبلاگو حتما گوش کنید،قشنگه http://goli88.persiangig.com/image/Smilies/icon_smile.gif

http://goli88.persiangig.com/image/Smilies/icon_exclaim.gif آی منتظرااااا کدومتون هفته ی بعد میزبان هیئت  میشه؟

[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 3:42 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

 


هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات


ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


 




  امام زمان «عج» در کلام شهدا


ما باید جهان را برای پذیرفتن آقا امام زمان(عج) ‌آماده کنیم./فیروز یوسفی تشیزی 
اسلام را یاری کنید که ان‌شاءالله فرج امام زمان(عج) فرا می‌رسد و دنیا را از عدل و داد پر می‌کند./محمود کرمی‌مجومرد
مگر نمی‌بینی که ظلم سراسر گیتی را فرا گرفته و مهدی فاطمه(عج)‌سرباز می‌طلبد؟/ محمد کمالیان
آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود، و ظلم سراسر گیتی را فرا گرفته، و داد مظلوم به گوش نمی‌رسد؟‌ آیا می‌توانید در مادیگری و غفازدگی بمانید؟ اسلام آمد، انقلاب شد، ولی باز شما خوابید. هان که بیدار شوید که وقت، وقت ستیز است، وقت انقلاب است، وقت نبرد است، و وقت گرفتن حق مظلوم از ظالم./ابوالفضل منصور
امام زمان(عج) منتظر شماست که شما را بشناسد. قلب خود را پاک کنید و همچنان محکم و استوار بر عقیده و ایمان خود باشید و زمان را برای ظهور حضرتش آماده و مهیّا سازید./محمدجواد میری
ای جهان اسلام، تسلیم زور و ستم کافران و ظالمان نشوید، متّحد شوید، از یک رهبر پیروی کنید؛ از کسی پیروی کنید که شما را به طرف حکومت امام زمان(عج) هدایت کند، که اکنون آن رهبر کسی جز خمینی از آل محمد(ص) نیست./جلیل ذکایی
دشمنان اسلام! بدانید که هر چیز فصل و زمان خاصى دارد و الآن فصل شکوفایى اسلام است. و پشت آن انقلاب حضرت مهدى «عج». و تلاش شمابى ثمر. پس به هوش آیید. و آتش جهنم را براى خویش فراهم نکنید. /شهید سیداحمد على آبادى
کارى نکنید که قلب امام را ناراحت کنید که قلب امام زمان«عج» را ناراحت کرده ‏اید. /شهید محمدحسین شیخی ‏زاده
ازبرداران بسیجی می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند و گوش به فرمان فرمانده کل قوا. چون فرمان رهبر فرمان امام زمان«عج» است. شهید محمدحسین شیخی‌زاده
پس ما باید از تمام لحظات عمرمان براى ساختن زندگى آینده، آخرت و براى یارى اسلام و مستضعفین و زمینه سازى حکومت مهدى «عج»، استفاده کنیم. شهید محمدرضا نصرالهى


 
از شما می‏خواهم که پسرتان را طورى تربیت کنید، که فدایى امام زمان «عج» باشد. شهید کاظم خائف
امیدوارم هر چه زودتر این جنگ تحمیلى و خانمان سوز، با پیروزى رزمندگان پرتوان و مقاوم و همچون کوه استوار، که در راه اسلام با بعث صهیونیست درجنگند، به پایان رسد. و تمامى فرزندان دو ملت مسلمان ایران و عراق به آغوش خانواده هایشان برگردند. و امیدوارم با سقوط صدام کافر، از زیر ظلم و استبداد حاکم بر این کشور مستضعف، رهایى یابیم. و دو ملت ایران و عراق هر چه صمیمى‏تر در کنار هم، براى براندازى دشمن مشترک یعنى اسرائیل صهیونیست و اشغالگر، به پیش بروند. و زمینه را براى ظهور و حکومت ولى عصر «عج» آماده کنند. شهید محمدرضا نصرالهی
از همه مردم، می‏خواهم که تعجیل در ظهور حضرت مهدى(ع) را از خدا بخواهند. از خدا می‏خواهم که من هم در رکاب حضرتش، براى یارى دین خدا باشم.شهید محمدحسین فاضلى
به امید پیروزى انقلاب اسلامى ایران و صدور آن به تمام جهان، و پیوند انقلابمان به انقلاب مهدى«عج». و به امید این که ادامه دهندگان خون شهدا به وظیفه‏ شان عمل کنند. شهید سیدعلى حسینى
من با کمال میل، به این جبهه که فرمانده اش امام زمان «عج» است، می‏روم زیرا ما امانتى از سوى خدا در این جهانیم. شهید علیرضا بهرامى
خدایا! متواضعانه از تو می‏خواهم که امام را تا ظهور حضرت مهدى«عج»، در پناه خودت حفظ فرمایى. شهید محمدعلى یزدان پناه
 
از خدا بخواهید، هر چه زودتر ظهور آقا امام زمان «عج» را مهیا سازد، که چشم منتظران به ظهور ایشان است. شهید باقر کارگر محبى
اگر قلب امام از تو رنجید، قلب امام زمان«عج» از تو می‏رنجد، و قلب امام زمان«عج» که برنجد، خداوند قهرش می‏آید. شهید پرویز محمدى


منبع : پایگاه ایثار و شهادت


[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 3:41 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 




تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات
 


ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  


 

پیشنهاد آیت الله بهجت برای رابطه با امام زمان (عج) 


آقایى گفته بود: در خواب دیدم گروهى آمدند از شهر عبور کنند، مخفیانه با هم وعده گذاشتند که خود و جاى خود را پنهان کنند و پس از خرید از بازار و انجام کارهایشان، یکى یکى در محل و یا قهوه خانه اى خاص همدیگر را ببینند. ـ نعوذُبالله ـ مثل قاچاقچى ها و دزدها که از شهر و اهل آن در وحشتند، جدا جدا و یکى یکى در فلان محل یا قهوه خانه یکدیگر را ملاقات کنند.

تا این که در خواب دیدم دور هم جمع شدند، همه آدم هاى نورانى بودند، به حدى که نمی‌شناختم رییس آن ها کدام است، و مُعَمم نبودند جز یکى از آن ها ولى از بس نورانى بودند تشخیص نمی‌دادم که او رییس است. یکى از آن ها درباره من چیزهایى می‌گفت، خبرهایى می‌داد. یک مرتبه یکى از آن ها به او اشاره کرد که دیگر نگو، و او ساکت شد، از این جا فهمیدم که رییس همان شخص است و متوجه شدم که مُعَمم در میان آن ها فقط او بود.

بله، کار صاحب ما ـ عجل الله تعالى فرجه الشریف ـ نعوذ بالله به جایى رسیده که یقین داریم بسیارى از حکومت ها، او و یارانش را مفسد و جانى و اخلالگر می‌دانند و اگر به آن‌ها دسترسى پیدا کنند، اعدام می‌کنند! اگر ما او را نمی‌شناسیم، او همه ما را می‌شناسد و می‌داند و می‌بیند.

بالاخره، در این عصر بین ما و زعیم ما فاصله افتاده و او گرفتار است، خدا می‌داند اگر نُواب اربعه زیادتر بودند چه بلاهایى بر سر آن ها می‌آوردند! اگر چه علماى بزرگى هم چون شیخ مفید ـ قدس سره ـ بوده اند، ولى نواب اربعه از جهاتى راجح بوده اند.

آیا با وجود این می‌شود در این زمان غیبت کارى کرد؟! آیا مقاتله و جهاد، بر ضرر مسلمانان تمام نمی‌شود؟! حال اگر مقاتله نشد و یا نکردیم، آیا راهى براى اصلاح خود و اصلاح دیگران و جامعه داریم یا نه؟ آیا راهى جهت حفظ خود از فساد و اصلاح فاسدهاى قابل اصلاح در جامعه وجود دارد یا خیر؟

به گمان بنده این یک راهى است که هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که نشدنى است، و یا این که پیش نمی‌رود و بى نتیجه و بى فایده است. و در عین حال، اشکالاتى و معذوراتى را که راه هاى دیگر دارند، ندارد.

آن راه این است که هر شخصى باید برنامه اصلاحیه اى براى خود تهیه کند؛ به این صورت که مشخص کند این ها اصول اعتقاداتى است که من به آن ها یقین دارم، در زمینه توحید و نبوت و امامت و... و این ها معتقدات بنده است و از روى دلیل بدان عقیده دارم خواه اظهار بکنم یا نکنم، و خواه چیزى اتفاق بیفتد، یا نیفتد، حتى اگر حکومت، دست سفیانى بیفتد و من مجبور شوم که از روى تقیه به او بگویم: «أَلْحَق مَعَک»؛ (حق با تو است.) ـ چون اگر نگویم کشته می‌شوم، و یا نزدیکان و دوستانم کشته می‌شوند ـ اشکالى نداشته باشد.

پس از آن که انسان برنامه خود را درست کرد، باید اول خودش به آن التزام عملى داشته و به آن متعهد شود تا از ناحیه آخرتى خاطر جمع گردد، و پس از آن که خود را با این برنامه اصلاحى اصلاح کرد، می‌تواند دیگران را، هر چند افراد مُنصِف را، با خود هم عقیده کند، و تدریجا به افراد بگوید که این عقیده من است و این هم دلیل من.

به این ترتیب، هر کس می‌تواند کم و بیش دیگران را در برنامه صحیح خود داخل کند. آن افرادى که به این برنامه عمل می‌کنند اول خود را اصلاح می‌کنند و بعد به نوبه خود با فرد سومی‌مطرح می‌کنند، و مانند شخص اول او را به طریقه صحیح خود دعوت می‌کنند.

بدین ترتیب، هر طالب اصلاحى از روى برنامه و ادله صحیحه وقتى خود را اصلاح کرد، دومی‌و سومی‌و چهارمی‌و... را اصلاح می‌کند، و کار به جایى می‌رسد که محیط و افراد جامعه همه صالح می‌شوند. آیا این مطلب قابل تشکیک است؟!

با این راه، اهل ایمان و عُقلا و اهل انصاف صالح می‌شوند، و لازم نیست شمشیر به دست بگیریم و با اهل باطل محاربه کنیم و یا با اهل حق محاربه کنیم؛ زیرا در جنگ شروط محاربه لازم است که براى همه و همیشه میسر نیست؛ ولى ما با این راه می‌توانیم شرایطى را فراهم نماییم که گروه هاى بسیار و جامعه را اصلاح کنیم و شرط آن چیزى جز اصلاح خود و اصلاح غیر، نیست.

اگر کسى در این کار جدى باشد، گمان نمی‌کنم پشیمان شود، و اگر این برنامه به دست افراد منصف افتاد، دیگرى را اصلاح می‌کند و آن دیگرى هم همین طور، و در نتیجه، برخلاف امراض مُسرى، اصلاحات مسرى، تحقق پیدا می‌کند. خداوند متعال می‌فرماید:
«وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنمَآ أَحْیَا الناسَ جَمِیعًا»(2) هر کس یکى را احیا کند، گویا همه مردم را احیا کرده است.

منظور از حیات در این آیه شریفه، نجات دادن از ضلالت و گمراهى در دین است.
این راه اصلاح را نباید کَالعَدَم و نشدنى حساب کنیم، و گرنه پشیمان می‌شویم از این که می‌توانستیم عادل و صالح فراهم کنیم و نکردیم، و در وُسع ما بود و قدرت داشتیم که دنیا را به امن و امان و عدالت وادار کنیم و نکردیم.

انوشیروان از مزدک پرسید: قاتل را می‌کشى؟ گفت: نه. گفت: اگر او را نکشى ممکن است صد نفر دیگر را بکشد.
او را و صد هزار تابع او را در یک روز، در یک مجلس کشت.

پی نوشت:
1. بحارالانوار، ج 51، ص 356؛ الغیبة طوسى، ص 384.
2. سوره مائده، آیه 32.
 


صد  موعظه  کن  ولی  زتسلیم  نگو


ازخمس  وزکات  وضرب  وتقسیم نگو


آقاتوبیاولی فقط بایک شرط...


ازآنچه که مادوست نداریم نگو!


 ***


 ازجورزمانه ماشکایت داریم 


انداز?کوه وصخره حاجت داریم


مامشکلمان گرانی وبیکاریست


آقابه نبودنت که عادت داریم...


پذیرایی:

 

امام حسین علیه السلام:


 « اما ان الصابر فى غیبته على الاذى و التکذیب بمنزله‏المجاهد بالسیف بین یدى رسول الله (صلی الله علیه واله) »
هان صبر کننذگان بر اذیت و آزار و تکذیب دشمنان در زمان غیبت‏قائم آل محمد (علیه السلام) مانند مجاهدانى هستند که همراه‏پیامبر با شمشیر پیکار مى‏کنند

التماس دعا


[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 3:39 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
 

 هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله)صلوات 


ا للهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 
 
دلبــــــــــــــرا گر بنــــــــــوازی به نگــــــــاهی مارا
                                 خوشتــــــــر است ار بدهی منصب شاهی ما را
بمــــــــن بی سر و پا گوشه ی چشـــــمی بنما
                                 که محــــــــال است جز این گوشـــه پناهی ما را 
 
 
  فرازی از دعای ندبه

ای مولایم تا کی در فراقت ناله برکشم ، با کدام گفتار تو را بستایم ، و چگونه و با چه زبانی آهسته با تو سخن گویم؟ بسیار دشوار است بر من که از غیر تو پاسخ داده شوم و هم سخن گردم ، بسیار سخت است بر من که بر فراقت بگریم و مردم تو را واگذارند ، بر من سخت و دشوار است که بر تو و نه بر دیگران بگذرد آنچه گذشته است.

آیا کسی هست که مرا یاری دهد تا با او هم ناله شوم و مدتی طولانی باهم بگرییم ، آیا زاری کننده ای وجود دارد که او را در حال تنهایی در زاریش یاری دهم، آیا چشم متألّم از فرط گریه ای هست که چشم من او را بر گریستن همراهی کند ، ای فرزند پیامبر آیا راهی بسوی تو هست که با تو ملاقاتی صورت گیرد ، آیا این روز (تاریک غیبت) به فردای دیدار جمالت می رسد که ما بهره مند شویم.

کی شود که بر چشمه های سیراب کننده ات برآییم و سیراب گردیم؟

کی شود که از آب زلال (ظهور) تو برخوردار شویم که تشنگیمان طولانی شده؟

کی شود که هر بامداد و شامگاه به دیدارت مشرف شویم و دیده هایمان روشن گردد؟

کی تو ما را و ما تو را ببینیم در حالیکه پرچم پیروزی را برافراشته و آشکارا دیده شوی.

آیا می شود که پیرامونت گرد آمده باشیم و تو رهبری مردم را عهده دار شده باشی، در حالی که جهان را از عدل و داد پر کرده، و دشمنانت را خواری و عقوبت چشانده، و سرکشان و منکران حق را نابود فرموده باشی، و متکبران را ریشه کن ساخته و ستمگران را از بن براندازی و ما بگوییم: حمد مخصوص پروردگار جهانیان است.

  دعای آن حضرت برای بخشیده شدن گناهان شیعیان

پروردگارا ! شیعیان ما از شعاع انوارمان و باقیمانده ی طینت ما آفریده شده اند ، و ایشان براساس تکیه بر محبت و ولایت ما گناهان بسیاری را انجام داده اند.

اگر گناهانشان بین تو و ایشان مانع ایجاد کرده از آنان درگذر، ما از ایشان خشنود شده ایم ، و خطاهایی که بین خودشان مرتکب شده اند را در برابر خمس ما برایشان ببخشای ، و آنان  را در بهشت وارد ساز و از دوزخ دورگردان ، و ایشان را شامل غضبی که بر دشمنانمان روا می داری ، قرار نده.

  سخن آن حضرت در رعایت حال شیعیان

ما از رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود دشواریها و مصیبتها بر شما فرود می آمد و دشمنان شما را ریشه کن می نمودند.

 (بحار الانوار53 : 175 ، احتجاج 2 : 497)

  سخن آن حضرت در وظیفه مردم در زمان غیبت

پس هریک از شما باید کاری بکند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک می کند، و از آنچه که خوشایند ما نبوده و باعث کراهت و خشم ماست دوری گزیند، زیرا فرمان و امر ما ناگهان فرا می رسد، در هنگامیکه توبه و بازگشت برای او سودی ندارد، و پشیمانی او از گناه ، از کیفر ما نجاتش نمی بخشد.  

 (بحار الانوار 53 : 176)

 کلام آخر حدیثی از امام صادق (ع) است که می فرمایند:

(( هر که شور یاوری قائم را دارد باید انتظار کشد ، در حال انتظار پرهیزکارانه عمل کند و رفتار نیکو و شایسته پیش گیرد ، این چنین فردی اگر هم مرگ را در آغوش کشد، و قائم ، پس از مرگش قیام نماید، پاداشی همچون یاران و یاوران حضرت را خواهد داشت ، پس بکوشید و منتظر باشید ، ( و این کوشش و انتظار ) گوارایتان باد ای گروه آمرزیده! ))

آری! شیعه در زمان غیبت باید پیوسته در سرش شور او ، قلبش مالامال از عشق به او ، سینه اش لبریز از محبت او ، اندیشه اش جانفشانی در رکاب او ، آرزویش دیدار او ، دعایش صلوات بر او ، نیایش اش گشایش فرج او ، وجودش یکپارچه سوز و گداز ، و هستی اش شعله ای زبانه کشیده از عشق او باشد.

                                                                              جعلنا الله بحقه من الفائزین بلقائه فی غیبته

                                                                                  و من انصاره و اعوانه بعد ظهوره


[ سه شنبه 90/7/12 ] [ 3:38 عصر ] [ منتظرالمهدی ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
اینجا کجاست؟

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 104157

Read more: http://www.iranpardis.com/showthread.php?t=58837#ixzz0bZWErr7M